Oldal kiválasztása

Mindannyian ismerjük azt az érzést, amikor korán reggel csörög az ébresztő. Szerintem azt sem kell nagyon bemutatnom senkinek sem, amikor annyira nincs kedvünk kimászni a pihe puha meleg ágyikóból. Pláne, ha a párunk még mellettünk édesen alszik. Ugye ismerős érzés?

Viszont a hangjelzésnek mondanivalója van „Itt az idő a napot elkezdeni kishaver!”. Már ott az ágyban való mélázással sok ponton el tud dőlni a napunk sorsa. Ha szó szerint kipattansz az ágyból és lendületesen beleveted magad a tennivalók sokaságába, akkor ez az írás most nem neked szól.

Azokat szólítom most meg, akiknek ez nehezebben megy és hosszú percekig győzködik magukat, míg a lábuk talajt ér az ágyból, és elindulnak a fürdő felé.

Azzal az alap ténnyel nem tudunk szembe szállni, hogy mindannyiunknak dolga van. Ezt az alap felállást nem tudjuk befolyásolni. Az már persze más tészta, hogy kinek milyen dolga és ki mennyire rajong ezért a dologért, amiért korán kinyílt a szeme. De el kell indulni a napnak nincs mese…

Azt itt szögezném le, hogy ez nem egy motivációs idézeteket puffogtató hely!

Itt olyan izgalmas praktikákat és technikákat olvashatsz, amiket a napjaidba beintegrálva kerekebb egésznek fogod látni a világot, és a helyére zökken majd a körforgásod ritmusa.

De ne zárjuk ki azt sem, hogy ezen infók birtokában kiegyensúlyozottabb és lendületesebb, ezáltal pedig sikeresebb lehetsz jelenlegi önmagadnál.

SZÓVAL VÁGJUNK BELE! 

 

A teljes képhez azonban szükségét érzem átadnom még egy infót.

Mit is jelent a motiváció szavunk?

„A motiváció: (főnév) cselekvésre késztető tényező, amely növeli a személy hajlandóságát és észszerű ok lesz neki, arra, hogy megtegyen egy elvárt cselekvést vagy engedelmeskedjen egy utasításnak. Ez a hajlandóságot kiváltó tényező egymást követő lépcsőfokokként helyezkedik el egy skálán. A szó eredete: az angol „motivation” és a latin „motivus” szavakból származik”. (forrás: wikiszótár.hu)

Most már láthatod, hogy mennyire fontos a motiváltság megléte. Ennek köszönhető a lendületességed, aktivitásod a teendőid gördülékenyen elvégzése, vagyis a produktivitásod mértéke.

Oh és hadd térjek még rá egy fontos részletre.

Melyik féle motiváció is a jó?

A motiváció két külön fajtája: 

Külső motiváció:

Külső tényező(k) hatására alakul ki

  • pénz
  • jobb életkörülmények
  • hírnév
  • siker
  • iskolásként jobb osztályzat
  • jutalom
  • büntetés elkerülése

Ebben a motivációs fajtában bizonyos körülmények elérése a cél, itt nem a tevékenység élvezetén van a hangsúly, csak és kizárólag az anyagi és a tárgyi javakon.

Belső motiváció

A külső motivációval szemben itt a hajtóerő, hogy tudáshoz jussunk magunkról és a világról egyaránt. Itt nem kell, hogy külső tényezők jutalmazzanak minket a cselekvés során, amit teszünk önmagunkért tesszük.

Gondolj a kisgyerekre, akkor boldog, érdeklődő és kiegyensúlyozott, ha aktívan részt vehet a cselekményekben úgy, hogy nem vár el cserébe jutalmat.

De van itt még más is! Minél nagyobb a belső motivációd, annál nagyobb a kreativitásod is. Gondolj egy nehéz helyzetre, amit valószínűleg nem tudnál helyes mederben lereagálni. Nos, ha magas a belső motivációd, akkor simán menni fog. Ugyanis képes leszel több nézőpontra és logikusan végig gondolt álláspontok megfogalmazására is a kreativitásnak köszönhetően.

Nos szerinted melyik motiváció fejlesztése a kifizetődőbb?

Most pedig eljött az idő, hogy megosszam veled azt a hat módszert, amivel előhívhatod vagy éppen megerősítheted a motivációdat.

#1. Jó ételek = jó én!

Az elv roppant egyszerű. A jó minőségű és egészséges ételek fogyasztásával jó minőségű „üzemanyagot” gyárt a szervezeted belőle. Jelentősen megkönnyíti egy nagy cél elérését, ha minden raktár és vitaminkészlet maximálisan fel van töltve. Egy szó, mint száz, táplálkozz egészségesen és fogyassz elegendő folyadékot.

#2. Csipkerózsikaként aludni

A kiegyensúlyozottabb és jobb életminőség alapja a pihentető és jó minőségű alvás. Ezáltal jóval egészségesebbek és kiegyensúlyozottabbak leszünk.

Az alvás egy már-már külön tudomány.

Részletesebben ide kattintva olvashatsz róla.

  #3.  Alakíts ki rutint

Érdemes olyan folyamatokat kialakítani már reggel, amik részben vagy teljesen automatikusan elvégezhetőek (pl.: fogkrém a fogkefére; fésülködés, öltözködés).
A gyakorlat célja itt az, hogy a lehető legkevesebb figyelem irányuljon ezekre a tevékenységekre.

Így tehát az nem jó példa amikor reggel hosszú percekig mélázunk a szekrény előtt, hogy mit is vegyünk fel.

De az már egy jó gondolat, amikor ébredést követően egyből megágyazunk (már csak azért is, hogy vissza ne feküdjünk).

Korán reggel hatalmas lendületet tud adni a napodhoz, ha egy apró dolog elvégzése sikerélményt okoz.

#4. Döntsd el, hogy KÉPES VAGY RÁ!

Legyen ez bármi – tényleg bármi – tedd le a voksod magad mellett. Kvázi fogadj magadra szitu lesz ez! Előlegezd meg magadnak, hogy menni fog és meg tudod csinálni! Amikor megszületett az elhatározás onnantól igenis tarts is ki mellette, ne táncolj vissza!

Csak és kizárólag a végső cél lebegjen a szemed előtt. Ha bizonytalan vagy készíthetsz kívánságtáblát (wish board), de a bakancslista írása és a célodat ábrázoló vizuális megjelenések is tudnak segíteni a lelkesedés és a lendület megtartásában.

Ha a végső célod felosztható több kisebb alcélra, akkor tégy így, oszd fel. Az apróbb részcélokat játszi könnyedséggel tudod teljesíteni és nem okoznak hatalmas energia befektetést, és minél több részcélt teljesítesz egyre közelebb és közelebb kerülsz a végső nagy célodhoz.

#5. Kezd el megvalósítani!

Bármi is a célod, amit kitűztél magadnak kezdd el megtervezni, hogy mikor (konkrétan melyik nap hány órakor) mit fogsz megvalósítani belőle.  Oh és nincs lógás, tényleg kezdjed csak el és valósítsad meg!

Most megosztok veled egy egyenes arányosságot:

minél jobban halogatod a megvalósítását bárminek, annál jobban csökken a kitartásod és az akaraterőd a megvalósításához.

Kell ez neked? Nem!

Szóval lépj egyet aztán még egyet és azt veszed majd észre, hogy futsz.

#6. Madarat tolláról, embert …

Biztosan hallottad már te is ezt a közhelyes mondást. A körülötted lévők minden jó és rossz tuljadonsága benned is megvan! Ha most döbbentél rá, kik is vesznek körbe, akkor nem késő, változtass!

Tölts több időt inspiráló és lelkes emberekkel, akik szintén tesznek céljaik elérése érdekében és nem energiavámpírosodnak rajtad.

Most már te is láthatod a teljes képet. Ugye már nem is tűnik olyan kilátástalan a helyzet? Csak pár aprócskának tűnő javítással kinyílik előtted a lehetőségek tárháza.

Igyekezz tudatosabb lenni és szemelőtt tartani, hogy „aki a kis dolgokat nem csinálja meg az nagy dolgokat sem lesz képes véghez vinni!”

Csodaszép és motivált mindennapokat kívánok!

Forrás: 

Atkinson, L. R. – Atkinson, R. C. – Smith, E. E. – Ben, D. J. (1993): Pszichológia. Osiris Kiadó. Budapest. 

KeménynéDr. Pálffy Katalin (1989): Bevezetés a pszichológiába. Nemzeti Tankönyvkiadó. Budapest. 

Loche, A. E. – Latham, P. G. : Célkitűzés-elmélet. In O’Neil, F. H. – Drillings, M. (szerk. 1999): Motiváció. Elmélet és kutatás. Vince Kiadó. Budapest. 23-40. 

Menekülj meg a kiégéstől! Legyél újra motivált!

Szerző: | máj 13, 2021 | Életmód | 0 hozzászólás

Horvátországi nyaralás gasztro kalandjai tej- és gluténmentesen

A nyár már ugyan lecsengőben volt, amikor előkaptuk a bőröndöket és kiruccantunk a horvát Riviérára pár napra, hogy töltődjünk a nagy őszi hajrá előtt. 

Ne essék semmiféle félreértés egy percre sem áltattam magam, hogy egy horvátországi nyaralás alkalmával bármivel is könnyebb lenne egy tej- és gluténmentesen étkezőnek a betevő falatot megtalálnia, mint itthon. 

Áfonyás tarte – mindenmentes

A mindenmentes sütik (és ételek) sokak szerint ízetlen és borzalmas falatok. Megértem őket, mert amíg nem próbáltam ki, én sem tudtam milyen is ez az ízvilág.

„Az vagy, amit megeszel”… de tényleg „azt” akarod enni?

Életmódváltásunk elején mindannyian éreztük már magunkat kutyaszorítóban.
Az elején törekszünk különösebb fennakadásoktól mentesen részt venni azok körében, akik nem tartanak velünk ezen az olykor még nekünk is nehéznek tűnő úton.
Neked is okozott kellemetlenséget? Nehézséget? Talán még konfliktusokat is?

Hókifli

Készítettél már hókiflit? Pedig egy igazán ízletes és mentes finomságról van szó, sőt a bekuckózós estékhez is tökéletes.

Márványos csokis kuglóf

Ez a mentes kuglóf szuper lehet egy délutáni falatozásra, vagy egy lájtos vacsinak.?
Nálam például reggeli lesz belőle…majd vacsi után. ?

Banános energiagolyó

Gyors nasi, maradékmentés vagy ha karácsonyi ajándékötletre vágysz!
Pillanatok alatt össze tudod te is dobni ezt az egyszerű golyós falatot.

Női szeszély

Ezzel a habos lekváros süteménnyel az Iparművészeti Múzeumban egy múzeumpedagógiai foglalkozáson találkoztam jó pár éve. Azóta átalakítottam és a recept tej,- cukor – és gluténmentes. Próbáld ki bátran!

10 tipp a fenntarthatóbb konyháért!

Itt a lehetőség, hogy te is élhetőbb környezetet alkoss a konyhádból!
Ma azokat a hasznos és tényleg működő környezettudatos tippeket mutatom meg, amik az én konyhámban beváltak.
Ha érdekelnek ezek a tippek tarts velem!

Almás pite

Itt az ősz itt van újra…
Nálam a nagybetűs ŐSZ az almás pitével veszi kezdetét!
Azt pedig tudtad, hogy honnan származik?

Az alma ereje – avagy miért együnk almát?

Miért együnk almát?
Nos, mert rendkívül egészséges!
Többek között brutál mennyiségű vitamint és ásványi anyagot rejt magában.

Lájkolj és oszd meg, ha tetszett 🙂
Pinterest
Pinterest
fb-share-icon
Instagram